certyfikat

PIELGRZYMKA DO KALWARII I WADOWIC

Opublikowano: poniedziałek, 12 czerwiec 2023 Drukuj E-mail

Dnia 6 czerwca odbyliśmy piękną, pełną duchowych przeżyć pielgrzymkę autokarową do Kalwarii Zebrzydowskiej i Wadowic. Na pielgrzymi szlak wyruszyło 21 uczestników z klasy 6a i 6b pod przewodnictwem ks. Grzegorza Sroki i Pań wychowawczyń (Z. Jarek i B. Faron). Pierwsze kroki w Kalwarii Zebrzydowskiej skierowaliśmy do Bazyliki Matki Bożej Anielskiej, gdzie uczestniczyliśmy w Mszy Świętej sprawowanej przez kilku kapłanów w intencji dziękczynnej, (my modliliśmy się również za dar Pierwszej Komunii Świętej przyjętej przez dzieci w okresie pandemii) i z prośbą o Boże błogosławieństwo dla wszystkich pielgrzymów, a także dla rodziców, nauczycieli i katechetów. Eucharystie zakończyliśmy zawierzeniem Matce Bożej kolejnych lat życia. Sanktuarium i bazylika są jednym z ważniejszych miejsc kultu pasyjnego i maryjnego, znajduje się tam cudowny obraz Matki Boskiej Kalwaryjskiej. Kalwaria to nie tylko kościół i klasztor, ale również zespół kaplic i kościołów dróżkowych, oraz park krajobrazowy. Obszar dróżek kalwaryjskich wraz z bazyliką i klasztorem, ze względu na unikalną wartość przyrodniczą, kulturową i kultową, został wpisany na Listę Światowego Dziedzictwa Przyrody i Kultury UNESCO. Położone tuż obok klasztoru dróżki wybudowane są na wzór obiektów z Ziemi Świętej, a poszczególne miejsca odpowiadają nazwom miejsc w Jerozolimie. Nam udało się przejść niewielki odcinek szlaku, bo ze względu na ograniczenia czasowe musieliśmy udać się w dalszą podróż. Kolejnym punktem naszego pielgrzymowania były Wadowice, najpierw udaliśmy się do wadowickiej świątyni gdzie Karol Wojtyła otrzymał Chrzest Święty, a kilka lat później przystąpił do pierwszej Spowiedzi i Komunii Świętej. W rynku, tuż obok Bazyliki znajduje się kamienica, w której w jednym z mieszkań 18 maja 1920 r. przyszedł na świat, a która dziś w całości przekształcona jest w Muzeum Dom Rodzinny Ojca Świętego Jana Pawła II. Po wnętrzach obiektu oprowadził nas Ks. Grzegorz, który pokazał nam drogę do świętości naszego papieża. Dzięki nowoczesnemu, multimedialnemu charakterowi muzeum (co ujęte zostało w kilkunastu wystawach poświęconych poszczególnym etapom życia i pontyfikatu), mogliśmy odnieść wrażenie towarzyszenia Papieżowi w jego wędrówce życia. Byliśmy pod ogromnym wrażeniem zgromadzonych przez lata pamiątek, ukazujących, jaką „zwyczajnością” w swej niezwykłości odznaczał się Karol Wojtyła. Po ponad godzinnej wizycie w muzeum przyszedł czas na tradycyjną kremówkę i wspólny posiłek. W godzinach popołudniowych wyruszyliśmy w drogę powrotną do domu.

GALERIA(klik)

Click!

Gmina Dębno DCK Dębno BiP Kuratorium Oświaty OKE

@@

Strona wykorzystuje COOKIES w celach statystycznych, bezpieczeństwa oraz prawidłowego działania serwisu. Jeśli nie wyrażasz na to zgody, wyłącz obsługę cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki. Dowiedz się więcej: Polityka prywatności.

Akceptuję cookies z tej strony.